
Är du fortfarande osäker på om ditt företag bör satsa på TikTok?
Läs mer

Microsoft har bekräftat att man planerar att lägga till AI-verktyg som OpenAI:s ChatGPT i alla sina produkter - inklusive sökmotorn Bing. Sedan lanseringen av ChatGPT i november 2022 är det många i branschen som har undrat om OpenAI en dag skulle kunna konkurrera direkt med Google via sin egen sökmotor, eller om Bing nu kommer utmana Google (som står för över 90% av alla sökmotorers marknadsandelar).
Läs mer

Även under semestertider såsom jul, nyår och sommarledigheten så är det viktigt att ditt företag planerar för att ha regelbunden aktivitet på era sociala medier.
Oftast ökar svenskarnas användande av sociala medier speciellt under julen, och du vill självklart inte ge dina konkurrenter ett försprång. Med bra planering så kan ditt företag genomföra framgångsrika kampanjer och ha regelbunden aktivitet i sociala medier - även när de flesta är lediga och kopplar bort helt. Här får du några konkreta tips. Trevlig läsning!
Läs mer
Fr.o.m den 1 juli 2023 kommer nuvarande Google Universal Analytics sluta samla in och bearbeta data, då den ersätts helt av nya Google Analytics 4 (GA4).
Läs mer

På Facebook är det rörligt material som får användarnas uppmärksamhet och engagemang. Men utöver att göra en riktigt bra video finns det lite andra saker att tänka på för att en video ska bli succé. Vi har sammanställt en liten checklist med saker att tänka på för bäst resultat.
Läs mer

Hur kommunicerar du med dina vänner eller dina kunder idag? Vi drar till med en vild gissning och säger att Facebook messenger troligtvis är ett av de verktyg du använder för detta ändamål. Om inte, så är det definitivt en bra idé att låta Facebook Messenger bli en naturlig del av ditt företags dagliga kommunikation. Vi går igenom varför det är ett bra verktyg att ha koll på samt hur du effektiviserar din kommunikation samt hittar nya sätt att nå till kunder via Facebook Messenger.
Läs mer

Det är oktober och därmed har Internetstiftelsen i Sverige släppts årets version av rapporten Svenskarna och internet! Rapporten går igenom allt från hur det svenska folket lyssnar på podd, spelar mobilspel och såklart, hur de använder sociala medier. Nedan går vi igenom hur användningen av de största sociala medierna ser ut i Sverige. Rapporten är i sin helhet på över 120 sidor och vi rekommenderar att alla som är intresserade eller arbetar i branschen bläddrar igenom den då den innehåller mycket intressant information.
Läs mer

...Ja, det menar i alla fall Google. En undersökning som de gjort tillsammans med Bain & Company visar nämligen att det numer är av stor vikt att du inte bara känner till din målgrupp och deras intressen, utan även när du kan fånga deras intresse och nå ut med ditt budskap. Hur ska du då tänka och vad bygger detta egentligen på? Vi leder dig igenom innebörden av Googles påstående.
Läs mer

Black Friday kanske känns långt borta men faktum är att den 23 november närmar sig med stormsteg och vill du vara framgångsrik under denna köpgalna dag så är det hög tid att börja arbetet redan nu. För två veckor sedan var vi inbjudna av Facebook för att närvara vid deras seminarium med temat Black Friday och i denna blogg så delar vi med oss av de insikter och statistik vi fick under seminariet.
Läs mer

I dagarna har det skrivits mycket om en ny copyright-lag från EU som många menar kommer att förändra internet. Förslaget röstades igenom en första gång i EU-parlamentet i onsdags förra veckan och kommer att innebära en hel del förändringar gällande hur privatpersoner, medier och andra aktörer får bete sig på internet. Nedan går vi igenom förslagen om en “länkskatt” och ett upphovsrätts-filter, samt hur de kan komma att förändra internet.
Läs mer