
Röstsök växer så det knakar och med Google Assistents intåg på den svenska marknaden är det nu en brinnande fråga även här. Hur förändras vårt sökbeteende och vad ska man tänka på för att möta de nya förutsättningarna?
Läs mer

Vad har hänt i den digitala världen under din semester? Vi uppdaterar dig om nya funktioner, trender och verktyg genom att lyfta fem saker som du bör ha koll på inför hösten.
Läs mer

Under sommaren gör vi allt från att beställa en pizza till parken till att boka sista minuten-resor via vår smartphone. Behovet av att kunna göra saker i farten blir därför viktigare för användarna och det gäller att hänga med i utvecklingen. Google har dessutom börjat rulla ut sitt “mobile-first index” som gör att rankingen utgår från mobilanpassade hemsidor i första hand och desktop i andra hand. Vi går därför närmare in på mobile-first index samt tidigare trender och statistik för att förbereda dig inför sommarens mobila sök.
Läs mer

Fenomenet Black Friday kan vid det här laget inte ha undgått någon. En rapport från Svensk Handel gällande 2016 års Black Friday visar att 29% av svenskarna spenderar i snitt 1817 kronor under Black Friday och den totala summan uppgick till 3,6 miljarder kronor. 57% uppgav också att de skulle handla julklappar under Black Friday. 2016 kände 89% av de tillfrågade till konceptet Black Friday.
Läs mer

För dig som jobbar med SEO vill vi passa på att gå igenom ett ny dimension av googles algoritm som kan vara bra att ha i åtanke inför 2018. Är du mindre insatt men vill lära dig grunderna om SEO kan du göra det
här!
Läs mer

Ta del av vår lilla introduktion till Sökmotorsoptimering eller SEO som det förkortas. I grunden går det ut på att öka din organiska synlighet i sökmotorer. Men hur går det till?
Läs mer