Tips, trix & nyheter

Svenskarna och Internet 2018

Det är oktober och därmed har Internetstiftelsen i Sverige släppts årets version av rapporten Svenskarna och internet! Rapporten går igenom allt från hur det svenska folket lyssnar på podd, spelar mobilspel och såklart, hur de använder sociala medier. Nedan går vi igenom hur användningen av de största sociala medierna ser ut i Sverige. Rapporten är i sin helhet på över 120 sidor och vi rekommenderar att alla som är intresserade eller arbetar i branschen bläddrar igenom den då den innehåller mycket intressant information.
Läs mer

Dela den här texten?

Mobile first-video i Sociala Medier

Video växer på sociala medier och det blir allt viktigare att tänka mobile first när du tar fram ditt videomaterial. I bloggen presenterar vi lite statistik, tips, trix och information om video i sociala medier.
Läs mer

Dela den här texten?

Detta hände under din semester

Vad har hänt i den digitala världen under din semester? Vi uppdaterar dig om nya funktioner, trender och verktyg genom att lyfta fem saker som du bör ha koll på inför hösten.
Läs mer

Dela den här texten?

Black Friday 2017

Fenomenet Black Friday kan vid det här laget inte ha undgått någon. En rapport från Svensk Handel gällande 2016 års Black Friday visar att 29% av svenskarna spenderar i snitt 1817 kronor under Black Friday och den totala summan uppgick till 3,6 miljarder kronor. 57% uppgav också att de skulle handla julklappar under Black Friday. 2016 kände 89% av de tillfrågade till konceptet Black Friday.
Läs mer

Dela den här texten?

Annonstips inför julhandeln!

På samma sätt som julhandeln kan bli dyr för privatpersoner kan den bli det för annonsörer. Detta gäller framförallt i sociala medier där trafiken ökar under jul. Här kommer våra tips för hur du annonserar i jul med en begränsad budget.
Läs mer

Dela den här texten?

Facebook Agency Day 2017

För fjärde året i rad slog Facebook upp portarna till deras kontor i Dublin för ”Agency Day”. Under dagen bjuds mängder av byråer från Europa, Mellanöstern och Afrika in för att ta del av nyheter och inspiration från Facebook och Instagram. Social Media Lab var självklart på plats och vi har frågat byråchef Emelie Smidt om vad som sas på Facebooks “Agency Day”.
Läs mer

Dela den här texten?