
Fenomenet Black Friday kan vid det här laget inte ha undgått någon. En rapport från Svensk Handel gällande 2016 års Black Friday visar att 29% av svenskarna spenderar i snitt 1817 kronor under Black Friday och den totala summan uppgick till 3,6 miljarder kronor. 57% uppgav också att de skulle handla julklappar under Black Friday. 2016 kände 89% av de tillfrågade till konceptet Black Friday.
Läs mer

På samma sätt som julhandeln kan bli dyr för privatpersoner kan den bli det för annonsörer. Detta gäller framförallt i sociala medier där trafiken ökar under jul. Här kommer våra tips för hur du annonserar i jul med en begränsad budget.
Läs mer

För fjärde året i rad slog Facebook upp portarna till deras kontor i Dublin för ”Agency Day”. Under dagen bjuds mängder av byråer från Europa, Mellanöstern och Afrika in för att ta del av nyheter och inspiration från Facebook och Instagram. Social Media Lab var självklart på plats och vi har frågat byråchef Emelie Smidt om vad som sas på Facebooks “Agency Day”.
Läs mer

Att arbeta med content och annonsering på Facebook innebär en uppsjö av möjligheter gällande att testa sitt annonsmaterial och contentarbete. Två sätt att göra detta, som vi själva tagit fram, är via inside-out eller outside-in tester.
Läs mer

Den digitala revolutionen har sedan länge fört allt från möbelvaruhus till kvarterskrogar ut på internet och idag är hemsidan en naturlig del av alla företags arbete. Oavsett om den används som sälj-,informations- eller varumärkesbyggande-kanal. Nu står vi dock i startgroparna inför nästa steg i utvecklingen. De sociala medierna skapar förutsättningar för att helt skippa den egna hemsida och istället sköta allt de digitala arbete genom sociala nätverk som Facebook, Instagram och Snapchat.
Läs mer

Idag har vi tagit oss ett litet snack med vår yngsta medarbetare Emil Berggren, 21. I förra veckan blev han certifierad annonsköpare av Facebook!
Läs mer

I tisdags gick Facebooks årliga utvecklarkonferens F8 av stapeln. Under två dagar berättade sociala medie-giganten om det kommande årets nyheter och framtidens planer och visioner. Huvudföreläsningen dominerades av AR, AI och VR. Augmented Reality, Artificial Intelligence och Virtual Reality. För er som kanske inte har tid, ork eller lust att titta på hela föreläsningen kommer här en sammanfattning!
Läs mer

Facebookannonsering kan vid första anblick verka lätt. För dig som sidadministratör paketerar Facebook dina redan publicerade inlägg och presenterar dig med en färdig annons som endast är ett par knapptryck bort från att gå live. Du har möjligheten att sätta budget och målgrupp och får ett fint intervall för räckvidden på ditt inlägg. Detsamma gäller för likes-drivande annonser. Bakom denna funktion finns ett annat mer kraftfullt verktyg: Ads Manager.
Läs mer