
i hjärtat av Stockholm
Pay Per Click, PPC annonser är sponsrade länkar som visas högst upp på sökmotorns resultatsida ovanför det organiska resultatet när användare skriver in specifika sökord. Denna typ av onlinemarknadsföring är det snabbaste sättet att driva trafik till er hemsida..
Er hemsida blir omedelbart synlig på alla de sökord som ni väljer och ni betalar endast när en användare klickar på er annons. Detta ger er möjligheten att nå rätt kunder samtidigt som ni snabbt kan bredda er publik för att öka er försäljning eller varumärkeskännedom. Ni kan direkt mäta utvecklingen av era viktigaste KPIer eller efter ROI, return on investment vilket hjälper er att fatta de bästa besluten samt att optimera pågående kampanjer.
Ni kan ha olika varianter av PPC-kampanjer på Google och Bing men även på sociala plattformar som Facebook och Twitter, se även våra tjänster för Sociala Medier. Att komplettera sökmotoroptimering med pay-per-click annonsering bidrar till att er hemsida får full synlighet på nätet.
Vår vision är att arbeta med långsiktiga relationer tillsammans med våra kunder. Detta uppnår vi genom att hjälpa våra kunder att utveckla sin affärsmodell utifrån en helhetsstrategi, hitta synergieffekter mellan digitala marknadsföringskanaler. Vi följer rekommendationer och riktlinjer som sätts upp av Google och Bing för att att skapa absolut bäst resultat för dina kampanjer.
Våra PPC-optimerare är Google Adwords-certifierade och vår digitala mediebyrå är officiell Google-partner, ett bevis för kvalitet och att vår metod ger resultat.
Pay per click kampanjer, även kallat sökmotorannonsering eller Search Engine Advertising(SEA), kräver preliminärt ett arbete där kampanjer förbereddes som föröver optimering. PPC-processen kan bli indelat in fyra olika steg.
Först och främst analyserar vi er hemsida: Innehåll, produkter och tjänster, din målgrupp och konkurrenter. Vi väljer både breda och specifika sökord som genererar trafik till din hemsida. Mediaplanering och budget sätts i utifrån dina målsättningar och sökordskostnaden (CPC).
För att skapa ett välfungerande annonskonto bygger vi en struktur av kampanjer och annonsgrupper utifrån den synlighet som ni önskar uppnå. Annonstexterna skapas både utifrån ett kundperspektiv och ett kvalitetsperspektiv utifrån sökorden som valts. För en effektiv kampanj är det positiv att sökorden finns både i annons och på den landningssida som besökaren kommer till. På så vis blir kampanjen relevant för sökningen vilket gynnar pris och position.
Här startar arbetet med att förbättra och utveckla kampanjerna för att förbättra resultatet. Målet är att öka konverteringsgraden samt att få upp Googles kvalitetsresultat vilket renderar i ökad synlighet till lägre kostnad. För att lyckas med det är det viktigt att titta på en rad nyckeltal som analyseras: Klick, visningar, genomsnittlig position och kostnad per klick (CPC). Vi anpassar budstrategin utifrån konkurrensen, avkastning av investering och de nyckeltal som nämnts för att ytterligare förbättra resultaten och öka synligheten hos sökmotorerna.
För att kunna optimera för konverteringar är det viktigt att resultaten spåras, det vill säga se vad kunderna gör på er hemsida när de klickat på en annons. Ett par exempel är när användare fyller i formulär, köper en produkt eller tjänst. Du får en månads- eller kvartals-rapport för hur dina kampanjer går. Våra optimerare följer upp resultaten och anpassar kampanjerna för bästa resultat.