
i hjärtat av Stockholm
Att bli en bättre digital marknadsförare kan alla bli! Gå en av våra utbildningar för att ge dig och dina kollegor ökad kunskap och se hur era annonserings kampanjer får bättre resultat.
Vi på Social Media Lab erbjuder nu kurser via Social Media Lab Academy, grupputbildningarna börjar vid en nybörjarnivå inom digital marknadsföring och ingen tidigare kunskap behövs på grundnivån. Vi erbjuder även förutsättningskurser inriktade på specifika områden så du kan ytterligare förfina dina kunskaper och bli mer avancerad i din marknadsföring.
Vi ditt företag ha något som passar just era förutsättningar och som hjälper er att tackla era unika utmaningar så erbjuder vi att skräddarsy en utbildningsplan för er inom annonsering på sociala medier.
Vill du ha nya kunder eller högre lönsamhet, då är Facebook och Instagram annonsering något vi rekommenderar.
I en allt mer digital värld så där vi använder telefoner och datorer i större utsträckning så blir sociala medier ett viktigt verktyg för marknadsförare att använda. Det är inte längre tillräckligt att göra inlägg och uppdateringar regelbundet för att få spridning som det tidigare var. De snabba förändringarna hos Facebook och Instagram har gjort att annonsering behövs för att få ut maximalt av marknadsföringen på sociala medier.
Vi erbjuder kursen i både grupp och enskilt utbildningstillfälle, för enskild utbildning kontakta oss på [email protected] för offert.
Nästa grupputbildning: 2020-09-29
Pris: 2950:-
Kunskapsnivå: Nybörjare
Denna halvdagskurs är designad så du ska lära dig hur du på bästa sätt utnyttjar annonseringen på Facebook och Instagram genom teoretisk kunskap samt praktiska exempel.
Du kommer få en introduktion till hur annonsering på Facebook & Instagram fungerar samt en genomgång av Ads-manager. Vi kommer lära ut hur du sätter relevanta målsättningar och bygger en bra kampanjstruktur i kontot. Vi går igenom de olika placeringarna som finns tillgängliga samt vilka annonsformat som passar bäst. Du kommer lära dig hur du tar fram målgrupper för riktad annonsering. Slutligtigen visar vi hur du kan optimera kampanjer löpande samt hur du analyserar resultatet för vidare utveckling.
Du har säkert sett produktannonser på Facebook och Instagram efter att du besökt en hemsida och tittat på exempelvis ett par skor som du tycker om.
Det är Dynamic Produkt Annonsering i sin enklaste form. Säljer du fysiska produkter på webben så är DPA annonsering en väldigt viktig del i en vinnande strategi.
I denna fördjupningen så kommer du lära dig hur du på bästa sätt skapar dig förutsättningarna för att lyckas.
Vi kommer lära dig hur sätter upp och kopplar en produktkatalog, hur du kontinuerligt uppdaterar annonseringen så dina nyckelprodukter är i fokus, samt våra tips och tricks för att göra arbetet enklare och smidigare.
Vi erbjuder kursen i både grupp och enskilt utbildningstillfälle, för enskild utbildning kontakta oss på [email protected] för offert.
Nästa grupputbildning: 2020-10-06
Pris: 2950:-
Kunskapsnivå: Medel
Produktflöde och Facebook-pixel är de två saker som behöver vara uppsatta och implementerade korrekt för att kunna genomföra en DPA-kampanj.
Grundläggande förklaring av produkflöde och hur/var det kan tänkas skapas. Samt vad som är viktigt att tänka på med sin Facebook-pixel.
Vi går igenom “Catalog Manager” som är ett av Facebooks verktyg. Där får du lära dig att identifiera/felsöka eventuella problem samt göra inställningar som kan vara användbara i kommande steg.
Samt en rigorös genomgång av vilka inställningar som kan göras och tips och tricks på hur du kan ställa in kampanjen utifrån dina ändamål och produktgrupper.